tirsdag den 6. februar 2018

Historien på plejehjemmet

“Hvilken historie om dit liv vil du gerne kunne fortælle på plejehjemmet?”

Hver gang jeg står over for et valg, stiller jeg mig selv det spørgsmål. 

Nogle gange er det nemt for mig at svare, andre gange græder jeg som pisket, når jeg svarer. Men hver gang giver det mig det perspektiv, jeg har brug for, for at gøre det der er rigtigt for mig. 

Senest stille jeg mig selv spørgsmålet, da jeg for tredje gang inden for mindre end et år følte, at værdierne på min arbejdsplads ikke matchede mine egne. Jeg ville så gerne kunne fortælle mig selv, at det bare var et job, som jeg gik hjem fra og lukke øjnene for det, som jeg fandt helt forkert.  Men ... så kom det irriterende spørgsmål op helt af sig selv: 

“Vil jeg være stolt af at fortælle det om mit liv, når jeg sidder på plejehjemmet?” 

Ikke rigtigt, vel?

Så jeg sagde op uden at have et andet job, for måske det var lige nu, at jeg så skulle skabe mig en ny karriere. For den historie vil jeg gerne fortælle på plejehjemmet! 

Jeg brugte samme model, da jeg blev skilt for en del år tilbage - dengang var tanken blot, hvad jeg gerne ville kunne vise mine børn om det der med at leve sit liv efter sit hjerte. Men modellen er den præcis samme. 

Hvilken historie vil du gerne kunne fortælle om dit liv?

Hvis du har svært ved at svare, skulle vi måske få en snak om det og livet i øvrigt? ❤️

Ingen kommentarer:

Send en kommentar