lørdag den 23. juli 2011

Kærlighed - lige midt i det hele...

Jeg har en yndlingsfilm. Jeg tror, at jeg har set den 50 gange. Og alligevel bliver jeg aldrig træt af den.

Love, actually. En helt igennem fantastisk engelsk kærlighedskomedie.

Ja, sandelig er den visse steder indtil ganske karikeret, men helt overordnet handler den bare om kærlighed - i alt, med al sit væsen og alt, hvad den bringer.

Og det er netop karikaturen, som gør den så formidabelt morsom og ikke spor kvalmende. For budskabet er klart: Hvis man søger det og tror på det, så findes kærligheden overalt.

Og behøver vi egentlig andet?

Jeg gør ikke. Jeg lader den hver gang minde mig om, hvor enkelt alting behøver at være. Når jeg bare prøver at få øje på kærligheden. For så er den der - lige midt i det hele, faktisk...

1 kommentar:

  1. Hej Pernille,

    ja, "Love is all around", synger Wet Wet Wet.

    Hør her:
    http://www.youtube.com/watch?v=TQQ6SfPZggw

    Så må du også kunne lide filmen: 4 weddings and a funeral, med Andie McD. and Hugh G.?

    Nej, vi behøver ikke andet. Desværre er vi mennesker ofte forblændet eller optaget af for meget andet, som ser ud til at være vigtigt i vores liv, så vi mister den fokus på kærlighed.

    At du er med baggrund i din søns død er kommet så langt, vidner om en god Guardian and guiding Angel in heaven.

    Hav en forsat god sommer.

    PS: Thank you for your reply back to my first comment the other day.

    SvarSlet